субота, 19 грудня 2020 р.

Звіт про проведення Тижня права в закладі дошкільної освіти з 07.12. по 11.12.2020 р.

 

Звіт

про проведення Тижня права в закладі дошкільної освіти

з 07.12. по 11.12.2020 р.

 

У світі всі малята – і хлопчики й дівчата –
повинні право мати
 щасливими зростати.

В турботливій країні, у люблячій родині
мужнітимуть здорові біляві й чорноброві.
Бо очі карі й сірі у злагоді та мирі
не плачуть, а сміються,
що «дітками» зовуться.

Леся Вознюк

 

           На виконання наказу відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Вертіївської сільської ради від 30.11.2020 №226 «Про затвердження плану заходів з проведення Тижня права в закладах освіти Вертіївської сільської ради», наказу по закладу від 03.12.2020 №198  «Про затвердження плану заходів з проведення  Тижня права у закладі дошкільної освіти» з 07.12. по 11.12.2020 року в закладі організовано та проведено тематичний тиждень.

            З метою формування практичних та теоретичних навиків захисту та збереження прав дитини у процесі освітньої роботи з вихованцями групи раннього віку вихователем Світланою Бесараб були проведені дидактичні ігри: «Наш майданчик», «Добре чи погано», де діти вчилися ділитися іграшками та чемно звертатися один до одного з проханням, підбирали відповідні картинки (виховання толерантності). Під час бесід «Мій дитячий садок» та  «У кожного є імя» вихованці знайомилися з правами дитини. Закріпивши сказане під час розгляду ілюстрацій із казок, де було порушене певне  право та відтворивши у сюжетно-рольовій грі «Доньки-матері».

            Для реалізації завдань з правового виховання вихователями Мариною Годиною, Світланою Бесараб проведена робота з батьками: «Коли порушуються права дитини» та памятка для батьків «Способи відкрити дитині свою любов».

У  молодшій групі «Пізнайки» вихователями групи Аллою Андрушко, Оленою Салатою з дітьми були проведені різні форми роботи: заняття з правового виховання «Я та моє ім’я», бесіди з визначених тем «Права та обов’язки дитини», «І дівчата, і хлоп’ята мають право на ім’я», «Мій дитячий садок, моя група», «Ми права свої знаємо і про обов’язки не забуваємо», «Право на охорону здоров’я».

Використані дидактичні ігри «Ти та твої права», «Як тебе звати?» «Мій день народження», «Одягни ляльку».

Читали та обговорювали казки «Колобок», «Котик та півник», визначали , які права дитини в них порушено, і які правила порушували самі діти.

Переглянули мультиплікаційний фільм «Мама для мамонтеня».

Для батьків була проведена консультація: «Виховуємо маленького патріота». У батьківській вітальні розмістили інформацію «Навчання дитини свідомого ставлення до власної безпеки – обов’язок дорослих».

Вихователі середньої групи «Веселка» Наталія Залозна, Анастасія Журавська та асистент вихователя Юлія топчій провели низку занять, бесід, ігор, які були спрямовані на ознайомлення дітей з правами, визначеними Конвенцією ООН з прав дитини, а саме: дидактична гра «Квітка вчинків», мовленнєва гра «Я не повинен». Доречною була морально - етична бесіда «Як я можу допомогти батькам» та бесіда-розповідь «Моя родина».

Під час перегляду казки «Червона шапочка» та розгляду ілюстрацій казкових  персонажів, закріпили розуміння дітьми власних прав та обов’язків, пояснили, що діти мають свої  права незалежно від віку. Діти з задоволенням переглянули мультфільм «Мама для мамонтеняти», співчували головному герою. Виховання дошкільнят неможливе без активної участі батьків, тому при проведенні тематичного тижня приділялася пильна увага і цьому напрямку роботи. Для батьків  було надано інформацію у батьківський куточок, на сайт групи та у Viber-чат консультації на тему: «Великі права маленької дитини», «Дотримання прав дитини. Обов’язки батьків. Конвенція ООН про права дитини», «Роль сім’ї у розвитку особистості дитини», «Етика стосунків у сім’ї» тощо.

У старшій групі «Калинка» проводилися виховні, розвивальні заходи згідно плану Тижня права. Вихователь Олена Передня провела з вихованцями інтегроване заняття «Я і моя сім’я» під час якого діти розглядали сімейні світлини, розповідали про своїх рідних, висловлювали свої почуття до них.

Під час словесної  гри «Я не повинен…» дошкільники аналізували вчинки, ситуації, робили певні висновки, закріплювали деякі правові норми.

Вихователь разом з дітьми розіграли театральну міні-постановку «Казкові герої про права дітей». Дітям було цікаво дізнатися про свої права від казкових героїв.

  Корисним та повчальним для вихованців став обмін думками «Ми всі різні, але однакові, тому що діти!». Дошкільнята зрозуміли, що всі на світі діти мають однакові права на щасливе дитинство та правовий захист, ніхто не має права їх кривдити.

Для батьків вихованців вихователь підготувала пам’ятку «Способи відкрити дитині свою любов», в якій націлювала дорослих любити своїх дітей, поважати їх думку, помічати досягнення.

У старшій групі «Дзвіночок»  вихователі Марина Година, Ірина Назаренко провели такі заняття як: «Я та моє ім’я»,  «Як бути здоровими», «Це моя Україна, це моя Батьківщина». Мета цих занять: ознайомлення  з правами дітей – право на ім’я та громадянство, право на правильне харчування, медично-санітарне обслуговування,  право на гру та відпочинок, право на піклування батьків, родичів, громади та держави.

Також діти із задоволенням обігрували сюжетно-ігрові ситуації. Як майбутні першокласники ставили запитання та повними реченнями відповідали на них.

Переглянули інформаційний відеофільм про Україну, про домашні обов’язки які повинна виконувати кожна дитина відповідно до свого віку.

Як підсумок тижня  про права дитини, вихователі разом з дітьми створили виставку малюнків та фото робіт.

Вікторією Болілою, практичним психологом був  поданий план заходів з реалізації право просвітницького проекту «Я маю право». Разом з вихованцями переглядали  соціальні відеоролики щодо прав дитини, а саме мультфільм «Права дитини на основі казок», після якого відбулося обговорення, наскільки діти розуміють саме поняття «Право».

 Проведена гра-подорож «Досліджую право» з дітьми старшої групи «Калинка»,  бесіда на тему «Що таке громадянин і патріот?». Під час заняття, з дітьми старшої групи було виготовлено листівки під назвою «Сімейний затишок» на підтримку міжособистісних відносин у сім’ї, закріплення тісних, емоційних відносин відповідно пункту «Право на дім і сім’ю».

 На сайт закладу виставлена інфоргафіка «Я дитина, я маю право». Розміщена інформація в куточках психолога за тематикою «Конвенція про права дитини» та інформація «Право на життя» та «Я маю право».

      Весело та цікаво, а особливо з користю пройшов Тиждень права у закладі дошкільної освіти!