вівторок, 14 грудня 2021 р.

Тиждень права в закладі дошкільної освіти

 



        Фундамент формування особистості, яка чітко усвідомлює свої права та обов’язки й дотримується їх у щоденному житті, слід закладати ще в ранньому дитинстві. А отже, правове виховання розпочинається в сім’ї з усвідомлення дитиною своїх прав та обов’язків щодо членів родини, сімейних традицій та цінностей.

       Дошкільний заклад є наступним соціальним інститутом, який продовжує правове виховання дітей. З метою реалізації освітніх завдань з 06.12 по 10.12. 2021 р. в закладі дошкільної освіти проведений тиждень права під гаслом «Про права малятам треба знати, а обовязки – не забувати!».

В групі раннього віку «Зернятко»  вихователем Світланою Бесараб під час проведенння  тижня права використовувалися такі форм роботи зокрема:

       - розгляд ілюстрацій казок із серії «Я маю право! »;

       - привітання-гра «Передай мячик і назви своє імя»;

       - сюжетно-рольова гра «Сімя»;

       - гра «Дружні оплески».

         Впродовж тижня проводилася робота з батьками через групове та індивідуальне консультування.  Батьки ознайомилися з інформаційним бюлетенем на тему «Конвенція ООН про права дитини».

В групі раннього віку «Пізнайки» вихователями Мариною  Годиною та Іриною  Назаренко проведені з малятами такі дидактичні ігри: «Чий будиночок?», «Хто що їсть?», «Мами та їх дитинчата», «Що зайве?», «Розкажи про свою іграшку», «Назви ім’я свого друга». За допомогою цих ігор діти отримали елементарні знання про  свої права та обов’язки.

 Проводячи бесіду «Навчимо ведмедика дружити» вихователь Марина Година разом з дітьми повторили та закріпили правила дружби.   

З метою реалізації проекту «Тижня прав дитини» вихователем Оленою  Передньою та асистентом вихователя Інною Гасановою проведені різні форми роботи з молодшими дошкільниками та їх батьками.

Під час бесіди «Я маю право», дітей знайомили з поняттям «Ім’я», для усвідомлення того, що кожна людина індивідуальна, з певним ім’ям та прізвищем, безіменних людей немає. Під час  дидактичної гри «Як тебе звати, дитино маленька?» діти закріплювали знання свого імені, імен своїх однолітків, працівників закладу.

Зробили спільну аплікацію «Хмаринки мрій» з кольорового паперу. Колір для хмаринки кожна дитина обирала сама.

Дидактична гра «Назви ім’я своїх батьків» допомогла закріпити імена батьків вихованців, викликати повагу до своїх рідних. Діти називали своїх найрідніших людей, емоціями показували як вони їх люблять.

Разом зробили колаж-стенд «Наша садкова сімейка», під час якого кожна дитина помістила свою фотографію поміж фотографіями своїх друзів, разом створили садкову сімейку, оздобили квітами, прикрасами.

Провели дидактичні ігри «Хто перший знайде свій будинок» та «Назви будинки звірят» під час яких формували усвідомлення дітей про те, що кожна дитина, людина, тварина має свій дім, в якому їй затишно, в ньому вона захищена.

Проведена просвітницька робота з батьками, підготовлені консультації: «Я дитина ще мала, бережи мене від зла», «Вчимо дітей бережливості».

В середній групі «Калинка» вихователями Аллою Андрушко та Іриною Назаренко проводився Тиждень прав дитини, з метою продовжувати ознайомлювати  дітей з основними правами дитини відповідно до Міжнародної Конвенції ООН, дати визначення понять «право» та «обов’язок»; вчити усвідомлювати свої можливості під час дотримання основних прав, правил та позитивно ставитися до себе, усвідомлюючи свою значущість для довколишніх; виховувати почуття гордості та любові до Батьківщини – України.

У рамках Тижня права вихователями групи були проведені наступні  заняття: «Про великі права маленької дитини», «Я маю право на ім’я», «Я і моя сім’я», «Мої права і обов’язки в сім’я», «Дитячий садок – моя друга домівка», «Правила групи», «Права у казках». Заняття були насичені іграми та вікторинами, під час яких діти мали змогу закріпити знання про права та обов’язки дитини.

У вільний від занять час вихователі організовували дидактичні ігри: «Права дитини у казках», «Права дитини», «Склади пазли», «Моя сім’я», «Обов’язки членів сім’ї»; «Мої права порушуються, коли...» та ін. Проведені бесіди: «Мої права та обов’язки», «Моє право на корисну і якісну їжу», «Моє право на медичну допомогу», «Моє право на відпочинок та дозвілля», «Моє право на життя та безпеку», «Моє право на освіту».

Діти прослухали та обговорили казки, у яких порушуються права героїв:  «Колосок», «Котик і півник», «Вовк і семеро козенят», «Зайчикова хатка».

З метою підвищення компетентності батьків з питань правової освіти, формування розуміння необхідності толерантного ставлення до особистості дитини була організована он-лайн – батьківська просвіта «Права дитини: коли права дитини порушуються».

Протягом правового тижня в старшій групі «Дзвіночок» вихователями Наталією Залозною та Анастасією Журавською були проведені відповідні заходи для дітей та батьків вихованців: інформаційні стенди, консультації «Я – маленька людина», «Дитина та її індивідуальні особливості» заняття, читання художніх творів І. Глинський «Твоє ім’я – твій друг», «Казка про імена», малювання на тему «Хто про мене турбується», дидактичні ігри «Лагідний ланцюжок», «Знайди своє ім’я», «Відгадай», сюжетно – рольова гра «Сім’я», перегляд та обговорення мультфільму «Жив собі чорний кіт» та тематична бесіда «Як я можу допомогти батькам».

Тиждень права в закладі дошкільної освіти проведений змістовно і цікаво як для дошкільників, так і для дорослих.

Підготувала директор                      ______________                    Яна ПРОЦЕНКО