пʼятниця, 17 квітня 2020 р.

Поради батькам майбутніх першокласників


                                    
 Поради психолога для батьків
майбутніх першокласників

Пам’ятайте! Для дитини розмова батьків - зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи. Слухаючи Вас, спостерігаючи за вашими словами. Ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви. Дитина успішно засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють. Знайдіть час серед клопоту домашніх справ, виявіть до своєї дитини  готовність слухати її. Якщо роль слухача вас втомлює, якщо ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене вами в дошкільний період, допоки дитина менша, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.  Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме подальший процес розвитку дитини в школі, і навіть письмо дитини. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки, любові в Вашій сім’ї.                                                               У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії, поважайте її неповторність – не зрівнюйте, не підлаштовуйте її до інших дітей! Ставте для себе та для дитини реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте, терпеливо пояснюючи. Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками, куштувати на смак різноманітні елементи навколишнього світу. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опанувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо. В побуті разом замішуйте тісто, виконуйте нескладну, дрібну домашню працю, грайтесь, по –можливості, разом. Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини. Гра – це її провідна діяльність, це її робота. Л. Виготський зазначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі». Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб дитина механічно могла лічити до 100 і більше. Нехай вона рахує до 10-20, але їй вкрай необхідно розуміти, знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких – 7 тощо. Це є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не механічного запам’ятовування. Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті, уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях для дітей.
Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково дотримуйтеся його виконання всіма членам родини – складно спочатку буде дотримуватись, але згодом Ви побачете всі переваги. Дитина повинна мати вдома певне доручення і відповідати за результат його виконання. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку всіх членів родини. Не завищуйте і не занижуйте самооцінки дитини, оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома. Хваліть і підбадьоруйте за виконане доручення і підтримуйте, коли щось у неї не виходить.