Консультація для батьків
«Театр в
житті малюка»
Для діток театр - це весела
мандрівка, ігри, дослідження, а для педагогів - ретельно спланована, кропітка
праця, спрямована на збагачення життєвої компетентності малюків, фізичний, творчий,
інтелектуальний розвиток. Сприймання театралізованої вистави, яка поєднує рухи,
спів, художнє слово, міміку, пантоміму, забезпечує виховання різних почуттів
дітей, розвиток творчості та пізнавання дійсності. Саме тому
театралізовані ігри, в яких малюки виступають в ролі як акторів, так і
глядачів, є надзвичайно важливими та мають велике значення для всебічного
розвитку дошкільнят.
Що ж таке театр у житті дитини?
Це свято – яскраві вогні рампи, оплески, вітання,
посмішки, побажання, квіти.
Це розвиток пізнавальних інтересів, удосконалення
їх психічних процесів, розширення світогляду та мовленнєвого спілкування.
Це усвідомлення власного «Я» та можливість
самовираження особистості. Тут формуються особистісні моральні якості,
долаються недоліки; сором’язливим, невпевненим у собі дітям театр допомагає
зняти нервове напруження, подолати сумніви щодо себе, повірити у власні сили,
невгамовних та неорганізованих навчає витримки.
Це високий рівень естетичного виховання, адже він
поєднує в собі вплив музики, танцю, пластики, мовлення, зображувального
мистецтва. Позитивно впливає на емоційну сферу дитини, він акумулює життєву
мудрість, оптимізм, енергію.
Усім в
дитинстві хочеться перенестися в казковий незвичайний світ: перетворитися з
Попелюшки в Принцесу, допомогти Червоній Шапочці, застерегти маленьких козенят
не слухати хижого вовка. І все це можливо в театрі. Ось чому театральне
мистецтво таке близьке і зрозуміле дітям. Адже в його основі лежить гра –
найголовніша річ для малюків.
Хочеться перенестися в казковий незвичайний світ:
стати добрим, чесним, хоробрим героєм улюбленої казки. Все це можливо в театрі!
Поки діти ще малі, важко сказати, ким вони стануть – інженерами чи художниками,
математиками чи поетами, але важливо, щоб кожен, у якій галузі він не працював,
міг розуміти, любити, творити прекрасне. Це дуже важливо пам’ятати, залучаючи дітей до
театралізованої діяльності. Дитячі очі не можуть говорити неправду. В них
зосереджений цілий світ з його яскравими фарбами та цікавими подіями. Емоції і
міміка дітей щирі та яскраві, посмішки відверті і непідкупні. Дитина не лише
сприймає красу, відгукується на неї, а й намагається певною мірою сама створити
її.
В дитячому садку
намагаємось розвивати здібності дітей у різних видах музичної діяльності.
Намагаємось сформувати у дітей загальну художню, музичну та естетичну культуру:
розвиваємо творчі здібності дітей.
Театралізована
діяльність є одним з найулюбленіших видів творчості дітей, також вона тісно
пов’язана з різними видами музичної діяльності: співами, рухами під музику,
слуханням та грою на ДМІ. Тому
приділяємо багато уваги саме музично-театралізованій діяльності.
Заняття з музично-театралізованої діяльності проводимо невеличкими підгрупами, що
забезпечує індивідуальний підхід до кожної дитини.
Велику
увагу, в музично-театралізованій діяльності дітей, приділяємо театралізованим
іграм. Знайомство з ними починаємо з
першої молодшої групи. Показуємо малюкам невеличкі лялькові вистави,
намагаємось визивати в них позитивні емоції по відношенню до театрально-ігрової
діяльності. Так, непомітно, залучаємо дітей до театралізованої гри. Починаючи з
другої молодшої групи, послідовно
знайомимо дітей з різними видами лялькових театрів, та паралельно залучаємо
дітей до ігор-драматизацій.
Драматизація
з одного боку ближче за усякий інший вид творчості пов’язана з грою, а з
іншого, вона є коренем усієї музично-театралізованої творчості, бо містить у
собі елементи різних видів музичної творчості.
Творчій підхід до роботи дає можливість розвивати усіх дітей, незалежно
від рівня підготовленості. Кожна дитина талановита, а театр дає
можливість виявити в дитині те, що закладено в ній від народження. Чим раніше
почати роботу з дітьми по розвитку їх творчих здібностей засобами музики та театрального
мистецтва, тим вагоміших результатів можна досягнути в пісенній, танцювальній
та ігровій творчості, а також в досягненні виховних, розвивальних
та корегуючих цілей та задач.