середа, 17 січня 2024 р.

Організація інклюзивної освіти у Вертіївському дошкільному навчальному закладі «Колосок»

 

Організація інклюзивної освіти у

Вертіївському дошкільному

навчальному закладі «Колосок»

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг,

ґрунтується на принципі забезпечення основного права

дітей на освіту та право навчатись за місцем проживання в загальноосвітньому закладі.


У своїй діяльності заклад дошкільної освіти керується:

- Конституцією України,

- Законами України:

- «Про освіту»,

- «Про дошкільну освіту»,

- «Про охорону дитинства», та інші.

- Листами МОН України,

- Постановами КМУ

 

ü    Згідно наказу по закладу, від 30.08.2023 №73 «Про організацію освітнього процесу в закладі дошкільної освіти в 2023/2024 навчальному році», було призупинено освітній процес у ЗДО.

ü    Згідно наказу від 31.08.2023 №74 «Про організацію інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти 2023-2024 навчальному році»

ü    Згідно наказу від 31.08.2023 №76 «про створення команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами»

ü    Згідно наказу від 11.09.2023 №127-к «Про затвердження годин для проведення корекційно-розвиткових занять»


Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021р. №769 «Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019р. №530», було визначено основні рівні підтримки, які відповідають вмінням, знанням та навичкам дитини ( інтелектуальні, функціональні, навчальні, фізичні, соціоадаптаційні).




Рівні підтримки – це обсяг

тимчасової або постійної

підтримки в освітньому процесі

дітей, які цього потребують

відповідно до їх індивідуальних потреб.


Індивідуальна програма розвитку включає в себе:

- загальну інформацію про дошкільника;

- індивідуальні особливості розвитку

дитини (наявний рівень знань, вмінь і

навичок дитини (компетенції), опис

освітніх труднощів дитини, потреби);

- рекомендації щодо організації освітнього

процесу дитини з особливими освітніми потребами (рекомендований рівень

підтримки, адаптація та модифікація освітнього середовища, наявність

індивідуального навчального плану );

- потреба в консультуванні;

- додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги

(заняття);

- послуги асистента дитини;

- забезпечення допоміжними засобами для організації освітнього процесу

(перелік допоміжних засобів, яких потребує дитина);

- потреба в розумному пристосуванні;

- наявність інвалідності;

- члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали

індивідуальну програму розвитку;

- погодження індивідуальної програми розвитку з батьками/іншими

законними представниками дитини


Дитина навчається за Освітньою програмою «Дитина»

Освітня програма відповідає вимогам до сучасних програм, за якими мають право працювати ЗДО комунальної та приватної форм власності та реалізує Базовий компонент дошкільної освіти. Програма містить у собі завдання комплексного характеру та оптимального рівня складності, що відповідає їхнім віковим особливостям та узгоджений з концепцією і програмою НУШ. Доступність і чіткість викладу матеріалу робить її зручною для використання.

У виданні розкрито концептуальний підхід до побудови освітньої роботи із сучасними дітьми дошкільного віку, представлено методи і прийоми реалізації завдань кожної освітньої лінії, надано зразки варіативних форм організації взаємодії дітей з іншими учасниками освітнього процесу, представлено нові форми роботи з батьками.

 Ми такі, як усі, в світ прийшли для життя,

Ми так само всі послані Богом.

Ми маленькі та віримо в краще.