четвер, 13 листопада 2025 р.

Логоритміка

 

Мета логоритміки.

Сприяти розвитку темпу і ритму мовного дихання, розвитку артикуляційної моторики, зміцненню мімічної мускулатури, формуванню фонематичної системи, розвитку темпо-ритмічних і мелодико-інтонаційних характеристик мовлення, розвитку вміння поєднувати руху, і мова, координувати їх, подчинять єдиному ритму,надає сприятливу дію на формування    просторових уявлень.

 Завдання:

Розвивати у дітей координовані рухи рук,ніг під час ходьби і бігу;

Формувати правильну поставу, вміння орієнтуватися в просторі,імітаційні руху;

Усувати напруженість, скутість,виховувати свободу дій;

Розвивати мовне і слухове увагу;

Вчити переключати увагу, включаючи зміну рухів;

Продовжувати вчити слухати музику, розрізняти темпи мелодій, співати відповідно зі звучанням музики (тихо, голосно);

Розвивати фізіологічне дихання;

Розвивати артикуляційний апарат;

Розвивати силу голосу і виразність мови, співу;

Розвивати дрібну моторику, точність рухів;

Розвивати міміку обличчя;

Формувати правильну артикуляцію звуку.

 Під час заняття з дітьми працюють два фахівці: музичний керівник і вчитель-логопед.

Заняття триває від 30-40 хв в залежності від віку дітей.

 Логоритмічні заняття мають сюжетний характер, доступні і цікаві дітям. Словесний матеріал підбирається відповідно до теми заняття, легко запам'ятовується, що сприяє збагаченню словникового запасу.Всі вправи прості для виконання. Вправи спрямовані на узгодження мовлення з рухом. Дитина, пов'язане з дорослим, на кожен склад синхронно здійснює рухи руками, ногами, долоньками.

 Працюємо в групах по 4-5 хлопців, з 2-3-х років до 6-7 років.Групи формуються з урахуванням індивідуальних особливостей і віку дитини. Молодший дошкільний вік - заняття повторюється через 2-3 сюжету, діти краще запам'ятовують мовленнєвий матеріал. Якщо дітки постарше і швидко запам'ятовують мовленнєвий матеріал і координують його з рухом і музикою, то можна частково оновлювати мовленнєвий матеріал: включати в заняття нові ігри, вправи.

Таким чином, Логоритміка сприяє профілактиці мовних порушень і входить в корекційну роботу по виправленню мовленнєвих порушень.

 Результат:

 Логоритміка передбачає корекцію координації рухів і мови. Зв'язок рухів і мови нормалізує стан м'язового тонусу, допомагає звільнити від емоційної і рухової зажатості, сприяє координації процесів дихання, голосоведення, артикуляції, регулювання ритму мови, профілактики та подолання таких мовних рас "Дивовижні перетворення"